+36303156526 info@coach-trener.hu

Szerettek utazni? Ki ne szeretne, de nem mindegy hogyan és kivel.

Annyi jót hallottam Zsoltról, több hiteles forrásból, több ismerősön keresztül, hogy szinte hihetetlen volt az sok szenvedélyes élménybeszámoló. Ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy én is részt veszek egy olyan úton, amiben Zsolt „keze” benne van. Tanúsíthatom, hogy minden szó igaz arról, amit róla mondanak, felülmúlhatatlan, amit az utazás alatt átélhettünk általa. Mai vendégem Jurák Zsolt a World Travel Master megalapítója, megálmodója, AZ Utazási Tanácsadó.

De lássuk ki is ő….

27 évvel ezelőtt területi képviselőként kezdte pályafutását egy multinacionális cégnél, majd 10 különböző felelősségi körben dolgozott az értékesítési osztályon, míg eljutott az országos értékesítési vezető pozícióig. Fő feladata volt annak koordinálása, hogy a termékek sokasága a központi raktárból eljusson a polcokra nemzetközi szinten is. Szerette a munkáját, munkája sokrétűségét, a jó csapatot. Kezdetben olyanok voltak, mint egy nagy család, később már sima munkahelyről beszélhetünk. Elmondása szerint 21 év, napi 14-15 óra munkával hosszú idő, úgy érezte kell egy kis megállás. De akkor még nem tudta hogyan tovább, nem volt meg a határozott cél.

Nagy bátorságra vall, hogy a biztos, sikeres állását feladta, felismerve azt, hogy a korábbi életéből elég, azt már nem akarja folytatni. Többen maradnak a „biztos” állásban, közben szenvednek, boldogtalanok, mert ugyan érzik, hogy nem azzal foglalkoznak, amit szeretnek, de nem adják meg maguknak a lehetőséget arra, hogy ráleljenek a hivatásukra.

Ahogy Zsolt mondja az értékesítés is szerelem, de az utazás A SZERELEM. Az mindent felülír.

Először 9 évesen vitte el édesanyja Szentpétervárra és akkor ott beleszeretett abba, milyen jó idegen emberekkel találkozni, idegen kultúrákat megismerni, más ételeket megkóstolni. Később is sokat utazott, minden alkalmat megragadva, 30 nap szabadságból 30 napot töltött külföldön. 18 évesen mondta, hogy akkor lesz elégedett és motivált, ha ahány éves, annyi országban járt. 127 országgal már meghaladta a korát. 😊 De soha nem gondolta, hogy ebből fog megélni, ez lesz a hivatása.

Adott magának egy fél évet, majd egy újabbat, hogy rátaláljon arra, amivel foglalkozni szeretne, ami kitölti az életét, a Hivatása lesz.

A Mekong folyón hajózott éppen, amikor találkozott egy házaspárral, akik elmondták, hogy utazási tanácsadó révén kerültek oda. Itt volt az a pillanat, amikor eldöntötte, hogy az utazási tanácsadás lesz az, aminek a jövőjét szenteli. Megvolt hozzá a végzettsége, tapasztalata, már akkor nagyon sok helyen járt a világban. Kitalálta, mi az a mód, amivel sokkal többet tud adni az utazások terén, mint bárki más.  Ez egy új dolog volt akkor Magyarországon.

Igy került sor a 6 évvel ezelőtti váltásra….

Utazási tanácsadó – Magyarországon – egy utazási iroda alkalmazottja, aki a katalógusban lévő utakat ajánlja, értékesíti.

Miben más az, amit Zsolt nyújt?

  • Jobban és másképp akarta csinálni
    • A személyes tapasztalatára, tudására, kapcsolataira építve segít azoknak, akik el akarnak utazni egy célországba – ott mit nézzenek meg, mire készüljenek fel, mit egyenek, igyanak, hova menjenek este szórakozni és minden, ami ahhoz kell, hogy egy utazás tökéletes legyen. Azt nézzék meg, amit meg kell nézni, ne azt, amit meg akarnak mutatni nekik, bármilyen oknál fogva.
  • Meg akarta honosítani ezt a fajta utaztatási módszert Magyarországon
  • Egy fajta küldetése bebizonyítani az embereknek, hogy utazni nem drága, ha ezt okosan és megfelelő felkészültséggel teszik.

Hogy kezdett neki a munkának…

100 %-ig bizonyos volt abban, hogy az a szolgáltatás, amit értékesít, az arra a tudásra, tapasztalatra épül, amit látott, megélt. Teljes mértékben hiteles benne, hisz a nem a wikipédiáról, google-ből készül. A klasszikus tudás a helyszínen szerezhető meg. Felkutatja a legjobb éttermeket, beszélget a helyiekkel, sok időt tölt el egy helyen, információkat gyűjt a helyi idegenvezetőktől, akik ismerik az ottani izgalmas dolgokat, amiket érdemes látni. De az emberek többségének nincs ideje arra, hogy elmenjen és megnézze, mi az, amit érdemes megnézni, majd utána elmenjen és több időt szánva rá megnézze azokat. Ezt váltja ki ő. Ami jót megtapasztalt, azt át tudja adni, amire vigyázni kell, arra meg felhívja a figyelmet.

80 országban vállal teljeskörű szolgáltatást. Egy 1-1,5 órás beszélgetéssel kezd, hogy megismerje az ügyfelek igényeit. Nincs két egyforma út; van, aki városokat szeretne nézni, van, aki, túrázni szeretne, fontos, hogy gyermekkel utaznak vagy sem, akarnak-e állatos programot, az egyéni igényeket mind, mind össze kell egyeztetni. Mi az a 3 étterem, amit Izlandon feltétlenül keress fel, hol van az az utcai árus Kambodzsában, amit nem szabad kihagyni, hol van a legfinomabb kávé Hanoiban, melyik piacon mit érdemes vásárolni.

Ki a célcsoport?

Azok az egyéni utasok, akik önmaguk akarják összeállítani az útjaikat, de nincs elég tapasztalatuk a tekintetben, hogy tudják Európán kívül, hova merjenek elmenni, mi fog velük történni, ha megérkeznek a repülőtérre, mit érdemes megnézni, hogy közlekedjenek A-ból B-be. Japán esetében pl. iszonyatosan el lehet szaladni a költségekkel, ha nem tudod milyen bérletet, mennyi időre vásárolj.

De a klasszikus nyaraláshoz nem kell az ő segítsége, mert a neten szállás, repülőjegy foglalható mindenkinek saját igénye, pénztárcája szerint. Az ilyen utakat nem is vállalja el.

Arra a kérdésemre, hogy milyen hamar vált ismertté, felkapottá ez a fajta szolgáltatás Magyarországon a következőket mondta el Zsolt:

Első évben, mivel szeptembertől indult a vállalkozás 2 ügyfele volt. Majd márciusban egy kutyaszán balesetet követően bő egy évet kihagyott a lábadozása miatt, így a 3. év hozta meg az áttörést.

Min múlik a sikere?

  • Szakmai hitelesség elengedhetetlen
    • Szerinte egyszer lehet hibázni, onnantól ugrott a hitelesség és nem csak azt az utast veszíti el, hanem annak teljes baráti körét is
  • Precíz munkavégzés, maximalizmus
    • Élmény alapúak ezek az utazások, az élményeit pedig mindenki szereti elmesélni. Az ügyfél belső motivációja az ajánlás, Zsolt ezt soha nem kérte.

Boldog, sikeres embernek érzi-e magát?

Abszolút. Nincs oka panaszra. Hamar rátalált arra az útra, amit szeret. Jó döntés volt. A sok elismerés, hála és köszönet maximálisan megerősítik abban, hogy jó az, amit csinál és jó úton halad. Nem utolsó sorban ő is nagyon élvezi a hivatását. Azt is elmondta, hogy más ez a független lét, de hatalmas előnye, hogy ő osztja be az idejét, ha sokat dolgozik, magának dolgozik sokat, nem más aratja le érte a babérokat. A maga ura és azzal keres pénzt, amit szeret. Elégedett, megvan a tisztes megélhetése és mellette az utazások. Jól érzi magát a bőrében. Nem csinálná másképp! 😊

Mit üzenet az útkeresőknek?

Gondolják át, mi az, ami örömet okoz számukra. Mi az, amire úgy fel vannak készülve, hogy ha becsukják a szemüket és kicsit gondolkodnak rajta, akkor szívesen csinálják. Mi is a szívük vágya… Ne mérlegeljenek, agyalják túl a dolgot, bármi, hirtelen jött ötlet is lehet. Aztán kell hozzá egy jó adag bátorság. Jó üzleti terv, ami mentén el lehet indulni és kitartás.

A szakember szemszögéből:

Zsolt esetében, amit megfigyeltem az az utazás iránti szenvedély, a rendkívüli precizitás, a mérhetetlen tudás és ismeretanyag. Ugyanakkor kuriózum, amit nyújt ma Magyarországon.         Ez is sikerének egyik titka, no meg az ő személyisége. Példaértékű az a bátorság, ahogy váltott és az a mód, ahogy rátalálta a Hivatására. Követendő példa, hogy merd azt választani, merj arra az útra lépni, ami vonz és ami az örömöt jelenti számodra, mert az út végén ott van a boldogság, a siker.

ÉLJ ÍGY!